Jonnie Penn maraton

 

Dagens inspiration: ut med din ilska!

 
 
Vi blir alla arga, irriterade, sura eller ledsna någon gång här i livet, och vad gör vi? Jo vi pressar ihop all denna negativa energi så det ryms i en tändstiks-ask och slänger sen in den längst in i vår garderob i vårat inre.
 
 
En smart och härlig människa på mitt jobb gav mig ett kanon tips:
"när du blir neg, släpp ut skiten! Visa vad du känner och skita i vad andra tycker, för annars blir du som en tidsinställd bomb som kan explodera vid helt fel tillfällen!"
 

Släpp ut skiten! Skrik, dra dig i håret, gör vad du vill bara du visar vad du tycker! Men jag rekomenderar att använda ord i stället för nävarna ;)
 
Nu när det är Trästocksfestivalen i Skellefteå så lyssnade jag för första gången på gruppen Maskinen, och dessa två låtar tycker jag att ni ska höra på folket! Där uttrycker dom sig och de är riktigt bra.
 
Maskinen - Du suger           Maskinen - Krossa alla fönster
 
 
 

Duncans & Jonnies systers bilder

Jonnie och Duncans äldsta syster Robyn, även kallad Poppet, är fotograf och bor på Maui, Hawaii, och denna kvinna tar riktigt snygga bilder kan jag lova! Klicka HÄR för att komma till hennes tumblr.
 

Två st ny-gamla mini avsnitt

Dessa två mini-avsnitthar just kommit ut (eller killarna har lagt ut dem) dom är korta men ändå bra :)
 
"#45. övernatta i ett hemsökt hus" & "#44. fånga något och ät det sen" är de två sakerna de ska försöka att kryssa av från listan. Dom är ca 4 min båda två så :)
 
 
 
 

Dagens inspiration: Mumford & sons - Timshel

 
Cold is the water
It freezes your already cold mind
Already cold, cold mind
And death is at your doorstep
And it will steal your innocence
But it will not steal your substance

But you are not alone in this
And you are not alone in this
As brothers we will stand and we'll hold your hand
Hold your hand
 
 

Dave & Jonnie (med mera) skrev en kärlekssång

 
 
Vet inte vad syftet med denna låt var, men rolig och spårad är den då! ;)
 
Så här stod det om den:
 

A song about the trials and tribulations of being in love.

Written By - Dave Lingwood, Jonnie Penn, Leo Marg, Nic Nac
Producer - Penni Thow
Starring -- Dave Lingwood, Kaitlyn Bristowe (Featuring Ian Bideshi as Mr. Fazoul)
Director of Photography - Todd Donald Hair & Makeup - Brianna Errelat
Wardrobe & Hair - Kahlia Adams Sound Design - Rena Anakwe
AD/Camera Opp - Syd Woodward Sound Engineer - Keith White Audio
Production Assistant - Rhys Thow

Special Thanks:
Alix Abt, Bradley Freisen, Jason Matlow, Joe's Apartment, Miles Forster, Leo's Camera Supply, Nadine Scott.
 
Buried Life Productions Inc 2012
 

Dagens snackis: ätstörningar

Tänkte dela med mig av en berättelse som jag fick inskickad för ett tag sen av en tjej, vi kallar henne för Sara. Hon berättade om sitt liv i korthet och jag kan minst sagt säga att jag blev rörd av hennes berättelse. Här kommer den i korthet:


"Så, jag kanske kort ska berätta vem jag är.
Jag heter då Sarah och jag är anorektiker.
Fast nej, där sa jag just det stora felet, för jag är faktiskt fortfarande jag.
Dock har den helt vanliga Svenssontjejen som jag är, sen ett år tillbaka blivit angripen och hamnat i det helvete som kallas ätstörning.
Jag har vart inne i träsket "på allvar" i mindre än ett år och ser mig som ny inom detta eftersom min botten var nådd så sent som en månad tillbaka, då det alltså var prat om inläggning och sjukskrivning utan val.
Det var då jag hade bestämt mig på riktigt.
Siffran som visades på vågen är och ska förbli den lägsta siffran i mitt liv. "
 
Jag vet inte hur det är med er där ute, men i mina ögon är det här en stark människa.
Vi är alla deprimerade över någonting av något slag i olika perioder. Det kan vara att någon nära har dött, man har bråkat med någon, man är mobbad eller man kanske har en ätströrning. Man vet inte hur långt ner man har sjunkit tills man har nått botten. Och bara de absolut starkaste människorna är de som kan falla ner från stolen och sedan klättra upp igen, precis som när man var liten. Så vad sägs om att försöka bli av med detta spöke som kallas ätstörning?! Ge inte upp, för det finns inga ändlösa tunnlar, så ljuset kommer till dig snart och natten blir till dag snart. Före jag dör vill jag hjälpa någon att bekämpa dens ätstörning.
 
Det blev mycket text just nu, men denna underbart starka människa gav mig några låt förslag och här en av dem: Shinedown - Enemies

"Who do you think you are! You got the world on its knees
You're taking all that you please. You want more
But you'll get nothing from me

You're like the burden we bear. You're all the hate that we share
You want more. But you'll get nothing from me
We´re enemies."
 

En föreläsning som killarna gjorde för något år sedan

 
Som några kanske redan har förstått så har killarna under det senaste året farit runt om föreläst om sitt projekt och hur det startade och även varför de valde att göra det osv.
 
Hittade den här föreläsningen idag, den är från början av 2011 tror jag (jag har koll genom att se vilken frippa Jonnie har haha). Den är i kanon kvalla med bra bild och ljud. MEEEN den går inte att lägga upp på bloggen.
 
Såååå klicka på bilden här ovan för att komma till föreläsningen, den är ca 20 min lång

Dagens inspiration: Ge aldrig upp!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Demi Lovato - Skyscraper
 
 

Strike a pose

 
 
Här är några nya bilder på killarna när dom poserar framför kameran

Svaren från frågestunden

Här är svaren från frågestunden, fick inte in så många som jag hoppades på, men det här får duga =D!
 
 
 
Hur kommer det sig att du är så fast i serien?
 
 
 
Vilket är ditt drömresmål?
 
 

Har du något favorit citat?
 
 
 
Favorit ord?
 
 
Vilken av killarna är din "favorit"?
 
 
Gillar du choklad?
 
 
 
Vad skulle du göra om någon av dem frågade ut dig?
 
 
 
Vad är du rädd för?
 
 
 
Om du fick vara vem som helst för en dag, vem skulle du vara då?
 
 
 
Favorit avsnitt av The Buried Life?
 
 
 
Kommer du bada mycket i sommar?
 
 
 
Din favoritfilm of all times
 
 
 
Vad gör du när du är ensamen hemma?
 
 
 
HAr du något förslag på en bra work-out?