Dagens inspiration: fuck mobbning!

Jag vet inte ens vart jag ska börja. Varför är väl ett bar ord. Varför? Varför vill man trakasera och trycka ner en annan människa? Varför säger man till någon att dom är fula och äckliga? Varför spottar man på dom som ligger ner? Varför hatar man en människa för ett fel de inte har gjort eller något de inte rår för? VARFÖR I HELVETE vill man säga till en anna människa att dom börde dö?
 
Jag vet inte. Det finns ingen logik i det hela. Inga undanflykter. Inga men. Ingen andledning.
 
Har själv blivit mobbad och för ALLA er där ute som någon gång har kännt sig underlägsen, hotad, pressad, utelämnad eller förudmjukad vet precis hur det känns. Men varför gör man det här då?
 
Jag vet inte. Makt, dålig självkänsla, popularitet ect. MEN det är inga andelningar.
 
Den här tjejen vart mobbad för att hon vart lurad att visa brösten för en kille på webbcam. Det ena ledde till det andra och hon är nu tyvärr idag inte med oss längre. En på tok för ung tjej tok självmord på grund av ett gäng idioter som kallar sig själva människor tyckte att allt var hennes fel och att hon inte förtjänade att leva.
 
Se videon nedan och skriv gärna någon gång där ni har kännt er trakaserade/mobbade. Ni är inte ensamma!
 
FUCK MOBBNING! RIP Amanda Todd
 


» alice

tack! :-d

2012-10-15 // 21:51:15

en del människor är inte helt friska.. :o

2012-10-16 // 00:50:20

Det är FRUKTANSVÄRT att en person drivs så hårt så det leder till självmord! Usch för mänskligheten!

2012-10-16 // 12:07:58

Håller verkligen med! Och det är så sjukt synd om henne... Klarar inte av mobbning över huvudtaget! Har nog inte vart mobbad, men när jag var yngre var jag alltid utanför och ensam.. Liksom ingen ville vara med mig? Hatade det..

Sv: Ja, verkligen :(
Samma här..

2012-10-16 // 14:24:22

sv: hehe tack :P

2012-10-16 // 17:36:56
» LINN

okej ;)

2012-10-16 // 18:13:12
» Molly

sv; haha vet ganska sjukt ;)

Händer idag ? :)

2012-10-17 // 13:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback